Van Vezelay naar Nimes naar La Palmes naar Portbou……

P1430116We zijn gisteren, dinsdag, vanuit Frankrijk aangekomen in het haventje van Portbou, net over de grens in Spanje. Het is hier op een strakke betonplaat, met uitzicht op een helder  blauwe zee, en vlak bij het leuke stadje en een heerlijk strandje, voor 10 euro best uit te houden, met een warme mei zon, en een heerlijk frisse zee bries. Dit is volgens Sjaak het plaatsje waar zijn schoonvader Anton graag kwam vanuit Argeles, waar hij de vakanties vaak door bracht met het gezin. Dat snappen wij heel goed! Alleen al de rit over de kustweg die via Port Vendre de steile rotsen volgt naast een diep gelegen blauwe zee aan de ene kant, en aan de andere zijde gelardeerd met frisgroene wijngaarden is de moeite waard. Zojuist besloten we dan ook om hier nog maar een nachtje te blijven. Portbou was leuk, we hebben er heerlijk Catalaanse visschotel gegeten aan de haven voor een luttel bedrag.  Iedereen is erg aardig, nergens staan rijen mensen, het is nog helemaal voorseizoen.

Hiervoor stonden we eerst twee dagen in Nimes. Een stad die we beiden nog niet kenden. Vorig jaar stond die al op het programma, maar toen kwam het er niet van, hadden we er ook al twee maanden op zitten. Op een Camperplaats 6 km van de stad, stonden we midden in een soort landgoed, Domaine de Fontbespierre. De eigenaar die dacht we voor het grote drie daagse Andalousie feest kwamen loodste ons binnen, stoer rijdend op een trike, en nam ons mee naar een plaats midden in een wijds en prachtig landschap, waar we met nog drie andere Campers stonden. Wel moesten we de volgende dag om in de stad te komen met de camper eropuit naar een parkeerplaats aan de rand van de stad. Van daaruit dan met de gelede bus naar het centrum van Nimes. Daar aangekomen werden we meteen verwelkomt door een swingend latin bandje dat op een podium voor het station de  iedereen aan het huppelen bracht. Dat ging de hele dag zo door dus. onder een warme zon rolde Nimes zich voor ons uit in al z’n pracht, met versierde straten vol vrolijke mensen (1 miljoen bezoekers in 3 dagen volgens onze cp houder) prachtige parken, overal leuke muziek, Flamingo dans, heuse stierengevechten, lekker eten op iedere straathoek, enz. Om een uur of 7 waren we uitgeput, van de drukte en de warme zon, en hielden het voor gezien. Maar in Nimes komen we zeker weer terug.P1430030P1420958P1420996

Een gedachte over “Van Vezelay naar Nimes naar La Palmes naar Portbou……